Írország, negyedik nap.

2009.12.16. 20:50

Május 18, hétfő

Reggel kipihenten ébredtünk és kipróbáltuk az irish breakfast-t reggelit, amitől tényleg nem lesz éhes az ember délutánig. Reggel ugyan még telefonon bepróbálkoztunk, hátha indul hajó, de nem jártunk szerencsével. Így maradt Cashel. Dél körül odaértünk, letettük az autót a városban, és gyalog indultunk a várat meghódítani. Az erőd egy szikla tetejére épült, ami jó döntés volt mert gyakorlatilag csak a bejáratnál lehet megközelíteni.
Itt ugyan kötelező volt a csoport és az idegenvezetés, de mégis ez volt az egyetlen hely, ahol mindezeket nélkülözni tudtuk és így nyugodtan, önállóan nézelődhettünk.

Jegyvételkor az alábbi párbeszéd zajlott le angol nyelven:

-Milyen nyelvű csoportot és idegenvezetést kérünk, mert belépni csak így lehet.
-Magyart ! -válaszoltuk rá kapásból, angolul.
Rövid gondolkodás után megszólalt a jegyárus:
-Elnézést kérünk és nagyon sajnáljuk, de nincs magyar nyelvű szolgáltatásunk, ezért ha nem volna probléma, akkor mehetünk önállóan ketten is.
-Köszönjük. :-) -válaszoltuk még mindig angolul.

Szóval nem tudom, hogy utána kapcsolt-e az ember, ha ilyen jól értünk angolul, akkor talán nem is kellene magyar nyelvű idegenvezető. Persze ezt nem is vártuk meg, hanem egyből bementünk, hogy nagy örömünkre, önállóan, egyedül felfedezzük Cashel várát. Természetesen itthon már jó előre felkészültünk ismertetővel no meg a Lonely Planet útikönyvvel. (E könyv már szinte önállóan is kiváló idegenvezetőnek bizonyult útjaink során)

Cashel több száz évig volt királyi székhely, Tara riválisaként. Bent hatalmas területen temető található, ami több száz év óta folyamatosan a mai napig használnak, mint minden ilyen műemlékhez kötött temetőt Írországban. A katedrális erősen romos állapotban volt – épp akkor újították fel, de így is látható volt, hogy milyen monumentális épület lehetett. A bent levő többi épület is látogatható volt, így elég sok időt töltöttünk ott.
Az erőd után sétáltunk a városban, bevásároltunk, majd az egyik legeldugottabb látnivalót kerestük fel, a Grange Stone Circle-t. Ez egy 8-10 ezer éves kőkör, amit még a kelták építettek. A kör egy olyan területen feküdt, ahol több kőkori leletet is találtak. Addigra már szakadt az eső. Nehezen találtunk oda, szükség volt az útikönyvre, a térképre és a GPS-re egyaránt. A kövek egy külön elkeritett területen volt, előtte egy tábla állt, melyen a részletes története volt olvasható. Számomra különösen furcsa volt, hogy a kőkör középpontjában friss, max pár napos tűz nyomait lehetett felfedezni. Tehát a mai napig használják szakrális célokra.

Aznap Ennisben éjszakáztunk. A szállásadónál itt sem volt gond, hogy előbb érkeztünk egy nappal. Megmutatta a szobánkat, kipakoltunk, ő pedig azonnal bekapcsolta a fűtést, mert kb 12 fok lehetett. Bementünk a városba körülnézni.
Azon a héten népzenei fesztivál volt, de mivel mi hétközben érkeztünk, semmiféle rendezvényt nem találtunk. Viszont találtunk lemezboltot, ahol meg is vettem a régóta keresett Moya Brennan: Heartstrings koncertalbumot. Vacsoránkat a helyi gyorsétterem-láncnál költöttük el, ahol mindenhová kiírták: minden hús 100%-ban ír marhából készült, illetve a zöldség és köret is teljes mértékben hazai termék. Az írekre egyébként is hatalmas nemzeti öntudat jellemző. Gyakorlatilag nem láttunk multikat, plázákat, (sem mcdonald's-ot) ellenben büszkén hordják az ír gyapjúból készült pulóvert és eszik-isszák a hazai termékeket.
Az eső délután óta folyamatosan esett, így elég hamar befejeztük a városnézést. Abban a hitben mentünk vissza, hogy már meleg szoba vár ránk. A tulaj szerint tényleg meleg lett, szerintem nem volt több 16 foknál. De az egész lakásban ennyi volt. Az tény, hogy az írek nem egy fázós népség...
cashel1Cashel vára.
Cashel2CashelKatedrális.
katedralitemetoTemető a várfalak alatt.
temetokokorTöbb mint 8 ezer éves kőkör, (montázs 3 képből) illetve a bejárat.
bejaratmap4

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.