Lengyelország, Gdynia.

2011.02.23. 14:21

Az éjszaka természetesen esett. Sőt, a megszokottól eltérően nem is állt el, ezért reggel szakadó esőben bontottuk a sátrat. Ezért egy rövid tanácskozás után úgy döntöttünk, ebben az időben nem megyünk a Mazuri tóvidékre mert esőt ígértek az elkövetkező napokra is. Így a program elmaradt. Ekkor már szinte bármit megadtunk volna egy normális, ágyban töltött éjszakáért, annyira fáradtak voltunk.
 Ekkor úgy döntöttünk, hogy a gdyniai akvárium után majd Krakkó felé vesszük az irányt. Útközben megálltunk egy félreeső tengerparti helyen, hogy még utoljára bóklászunk a tengerparton. Akkor éppen nem esett, cserébe viszont erősen borús, sötét idő volt. A halászhajók már visszaérkeztek, és a madarakon kívül már senki nem volt a kikötőben. A közeli vendéglők még csak akkor nyitottak és készen álltak a hajnali fogás elkészítésére.
  Szerencsére az akváriumnál nem voltak sokan, köszönhetően a rossz időnek és, hogy nyitásra odaértünk. Ez Európa egyik legnagyobb tengeri múzeuma. Nem csak akvárium, de egyéb, régi földtörténeti korokat bemutató tárlatok is voltak. Fotóztunk tűzhalakat, csikóhalat, bohóchalat és még nagyon sok mindent. (ezekből persze most nem fogok sok képet feltenni)
  Már majdnem dél volt, mire kijöttünk, és az eső ugyanúgy esett, így elindultunk Krakkó felé. Amikor pár nappal előtte arra jártunk, semmit sem láttunk a városból, mert ezt az utolsó napra terveztük.
Lengyelország hatalmas terület, ezért észak-déli irányba bizony jó pár óra kellet átutazni. Ebből következett, hogy a délutánt végig az autóban töltöttük. Később már esteledett, és még mindig elég messze voltunk Krakkótól, ezért az Agneskától kapott egyik szállásprospektusban kikerestük a legközelebbi szállás lehetőséget, amit egy eldugott zsákfaluban és annak is a legszélén találtuk meg. Szinte üres volt, de a sátorhelyen kívül volt rendes szobájuk is normál ággyal!
Nagy terület tartozott a kempinghez, saját tóval, tollaspályával, játszótérrel és hattyúkkal. Lefoglaltunk három ágyat, vacsora után még sétálunk egyet és mentünk aludni...

A tengerpart reggel

Csendélet sirályokkal

Halászhajó

Egy tűzhal a Gdynia akváriumban

Rája

Ilyen teknősünk volt nekünk is, de az sokkal-sokkal kisebb volt.

Panoráma részlet a Gdyniai akvárium felől.

A szállás saját tava -csak mi voltunk ott.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.