2009. május 15. péntek

A gép, mellyel indultunk, már eleve késve érkezett Budapestre, majd az indulási időhöz képest még bő húsz perces késéssel is indult. Utána rájöttünk, hogy az írek nem egy kapkodó, idegbeteg nép, de erről majd később. Az Aerlingus járatával mentünk, ami nem fapados járat, de mégis olcsónak mondható. A kiszolgálás jó volt, az utazás problémamentesre sikerült. A késésből nem sikerült behozni semmit, így mire Dublinba értünk már ¾ 11 felé járt. Az autókölcsönző pedig 11ig volt nyitva. A reptéren szétváltunk, én mentem a csomagokhoz, mivel a kocsit úgyis csak a Zsoltnak adják oda.
Az első meglepetés akkor ért minket, mikor kiderült, hogy technikai problémák miatt a kauciót nem tudja levonni a kártyáról. A végén 157€-s ! plusz biztosítás kötése után és 127€ kifizettetése mellett (adó és egyebek) kaptuk meg az autót.
Második meglepetésként meg kiderült, hogy a hölgy érti és próbált beszélni magyarul
(pedig nem volt az) így egész jól megértettük egymást.
(mondjuk ez a meglepi kevésbé fájt mint az első...)
Miután a kulcsot kézhez kaptuk, már láttuk hogy opel lesz. Ezt követően már csak abban reménykedtem, hogy legalább a színe ne legyen piros. Kiváncsian jártuk körbe a parkolóházat. Mivel még egyikünk sem ült jobbkormányos kocsiban, némi bizonytalan mozdulattal és a jobb kéz többszöri ajtóba ütése után, csak sikerült elindulni.
(a váltó bal oldalon van)
Késő este volt már, így keresnünk kellett szálláshelyet. Az első éjszakát a Howth félszigeten készültünk eltölteni, mert ott szép a napfelkelte, hajók, tengeri madarak… Majd egy órát keringtünk, míg végül mindent feladva az egyik partmenti parkolóban álltunk meg aludni.
OpelMegtaláltuk az autónkat amivel több napig fogunk együtt utazni és amiben időnként lakni is fogunk.
rendszamAz autón dublini rendszám volt és semmi nem utalt arra, hogy ebben turisták vannak akiknek esetleg semmi fogalmuk sincs a baloldali közlekedésről...
autoMotor indítás, majd egy utolsó kép mielőtt kimennénk a forgalomba.
irelandAz ír sziget felső részén levő vonal a határt jelöl Írország, és Észak-Írország között. A fenti rész hivatalosan Nagy-Brittaniához tartozik.
Dublin északi felén volt a reptér, onnan indultunk és mentünk a Howth félszigetre ahol végül is az első éjszakát töltöttük.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.